МЕМОРАНДУМ СПІВПРАЦІ
до закладу загальної середньої освіти
Правила прийому до гімназії
педагогів, батьків та учнів
ПРО МЕМОРАНДУМ
Цей Меморандум має
на меті допомогти шкільним спільнотам дійти згоди і впорядкувати всі аспекти
життя школи за новими, сучасними принципами.
Він не є новим
нормативно-правовим актом, яким школи неодмінно мусять скористатися. Його слід
приймати лише за умови обговорення зі шкільною спільнотою кожного з пунктів і
погодження спільних правил життя в школі. Адже лише шляхом домовленостей,
урахування всіх інтересів і досягнення консенсусу можна створити в школі
сприятливі умови для успішної освіти й комфортного перебування дітей.
Плідна співпраця між усіма учасниками освітнього процесу
ґрунтується на таких твердженнях:
“Всі люди
народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах. Вони наділені
розумом і совістю і повинні діяти у відношенні один до одного в дусі
братерства”
Стаття 1 Загальної декларації прав людини
“Освіта повинна бути спрямована на повний розвиток
людської особи і збільшення поваги до прав людини і основних свобод”
Частина 2 статті 26 Загальної декларації прав людини
“Найкраще забезпечення
інтересів дитини має бути керівним принципом для тих, хто несе відповідальність
за її освіту і навчання; насамперед таку відповідальність несуть її батьки”
Принцип 7 Декларації прав дитини, ухваленої резолюцією 1386 (ХIV)
Генеральної
Асамблеї
ООН від 20 листопада 1959 року
“Метою освіти є всебічний
розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів,
інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і
необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання
відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та
спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення
на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу українського
народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого
розвитку України та її європейського вибору”
Закон України “Про освіту”
Ми, педагоги, батьки та учні, виходимо з того, що:
-
Головним принципом співпраці всіх учасників
освітнього процесу є принцип дитиноцентризму,
тобто орієнтація на потреби учня.
-
Освітній
процес ґрунтується на співпраці педагогів, батьків та учнів. Саме взаємодія в межах трикутника
“учень-учитель-батьки” створює простір для сучасної ефективної освіти.
-
В основу співпраці між усіма учасниками
освітнього процесу мають бути покладені принципи педагогіки партнерства як
складника концепції “Нова українська школа” (НУШ):
- повага
до особистості;
- доброзичливість і позитивне ставлення;
- довіра у відносинах;
- діалог – взаємодія – взаємоповага;
- розподілене лідерство (проактивність, право вибору та
відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);
- принцип соціального партнерства (рівність сторін,
добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).
-
Взаємодія між усіма учасниками освітнього
процесу ґрунтується на принципах рівноправності, толерантності, академічної
доброчесності, неприпустимості булінгу та психологічного насильства.
-
Співпраця має відбуватись на засадах обов’язковості
розгляду пропозицій сторін; пріоритету узгоджувальних процедур; прозорості,
відкритості та гласності; обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;
взаємної відповідальності сторін.
-
Дії та поведінка всіх учасників освітнього
процесу в шкільному просторі та поза ним ґрунтуються на повазі до прав людини,
прав дитини та дотриманні чинного законодавства України.
РОЗДІЛ
1. ПРАВИЛА ТА РЕГЛАМЕНТИ
Ми, педагоги, батьки та учні,
виходимо з того, що: Космацька
гімназія як спільнота та осередок місцевої громади може створити власні правила
та регламенти, що не суперечать чинному законодавству. Вони мають бути публічними, всім
відомими, загальнодоступними, зрозумілими всім і прийнятними для всіх учасників
освітнього процесу в школі. Правила мають
ґрунтуватись на загальнолюдських цінностях, принципах демократії та прозорості
в ухваленні рішень, рівного доступу до всіх послуг, поваги до різноманітності
культур.
1.1. Робота громадського самоврядування в закладі освіти
Космацька
гімназія є осередком місцевої громади, мета існування якого – освіта і
всебічний розвиток учнів, а також осередком спілкування і співпраці для
місцевої громади міста, району, села. Низка засадничих рішень у житті школи,
зокрема правили і регламенти, які не суперечать чинному законодавству, може
ухвалюватися на засадах громадського самоврядування[1].
●
Ключові питання
взаємодії між учасниками освітнього процесу в гімназії вирішуються на Загальних зборах, які
формуються з представників шкільного самоврядування педагогів, учнів та
батьків. У разі потреби на Загальних зборах для вирішення поточних питань життя
школи може бути обрана Координаційна рада, сформована з представників усіх
учасників освітнього процесу. Координаційна рада може збиратися за потреби або
регулярно – один раз на місяць. Адміністрація
гімназії надає приміщення для роботи органів батьківського та учнівського
самоврядування.
●
Запорука плідної роботи громадського
самоврядування в гімназії– максимальна залученість усіх членів спільноти та
ефективна комунікація між ними. Канали комунікації в гімназії мають бути
доступними і зручними для всіх. Члени спільноти, які не мають можливості
користуватися сайтом гімназії та/або
месенджерами і сторінками в соцмережах, мають бути забезпечені зручними та
зрозумілими для них формами комунікації і зворотного зв’язку на кшталт дощок
оголошень у гімназії, скриньок, куди можна кидати записки з пропозиціями, тощо.
●
Показником дієвості громадського
самоврядування у гімназії є налагоджені механізми зворотного зв’язку:
забезпечена можливість для обговорень, питань, петицій, голосувань, створення “банку пропозицій та ідей”
тощо, врахування запитів і пропозицій у подальшій роботі.
●
Інструментом оцінки ефективності громадського
самоврядування в гімназії може бути процедура самооцінки, яка проводиться за
рішенням органів шкільного самоврядування. Самооцінка проходить у вигляді анонімного опитування (анкетування) педагогів, батьків та учнів, що передбачає подальше коригування роботи громадського
самоврядування з урахуванням результатів опитування.
1.2.
Правила та регламенти Космацької гімназії
●
Види правил
Космацької гімназії та їхній зміст кожна
спільнота визначає самостійно. Серед них можуть бути такі:
- етичний кодекс та/або правила поведінки всіх учасників освітнього процесу;
- регламенти: порядок доступу батьків до гімназії і класів, порядок індивідуального позакласного спілкування з учителями та класними керівниками, форми проведення першого й останнього дзвоника, батьківських зборів, наявність або відсутність дрес-коду для учнів і вчителів та інші.
- етичний кодекс та/або правила поведінки всіх учасників освітнього процесу;
- регламенти: порядок доступу батьків до гімназії і класів, порядок індивідуального позакласного спілкування з учителями та класними керівниками, форми проведення першого й останнього дзвоника, батьківських зборів, наявність або відсутність дрес-коду для учнів і вчителів та інші.
●
Правила гімназії розробляються за участі всіх
учасників освітнього процесу та членів колективу. Пропозиції акумулюються та
обробляються за допомогою органів шкільного самоврядування або, у разі їхньої
відсутності, за допомогою уповноважених осіб, після чого вони узгоджуються
та ухвалюються на Загальних зборах гімназії . За потреби в регуляційні
документи або їхні частини можна вносити зміни шляхом винесення пропозицій на
Загальні збори гімназії та їх ухвалення.
●
Невід’ємним складником правил та регламентів
гімназії є порядок розгляду звернень і
скарг, а також шляхи вирішення конфліктів. Конфлікти
можуть розв’язуватися за допомогою служби порозуміння, фасилітатора, психолога,
класного керівника, керівництва гімназії . Звернення учасників освітнього
процесу до керівництва розглядається в якнайкоротші строки.
●
Розгляд та
розв’язання конфліктів також можуть здійснюватися Координаційною радою або
Загальними зборами гімназії, засновником закладу освіти (органом управління у
сфері освіти, який діє від імені засновника – відділом освіти, молоді та спорту
Дзвиняцької ОТГ). Процедура розв’язання
конфліктів не позбавляє особу права звернутись до суду або до освітнього
омбудсмена[2].
●
Жодне положення цього Меморандуму не звільняє від
відповідальності за порушення норм чинного законодавства і не може змінювати
прямі норми законодавства щодо юридичної відповідальності.
1.3. Принципи
фінансування та співфінансування
Фінансова діяльність шкільної спільноти ґрунтується на принципах
відкритості, зрозумілості та прозорості[3].
Можлива співучасть батьків у фінансових витратах гімназії є добровільною та
може бути спрямована переважно на цільові проекти, що слугують покращенню освітнього
процесу та розвитку гімназії як осередку місцевої громади і знайшли підтримку
більшості класної спільноти.
1.3.1. Фінансування
коштом державного та місцевого бюджетів
●
Усі члени спільноти мають вільний доступ до
інформації про кошторис і фінансовий звіт гімназії. Окрім інформації про
надходження й використання всіх отриманих коштів, адміністрація гімназії має
надавати інформацію про запити на фінансування до засновників гімназії,
місцевої влади, спонсорів тощо, а також відповіді на них.
●
Інформація про всі
матеріальні цінності, отримані гімназією від батьків чи благодійних
організацій, має бути опублікована на сайті гімназії. Керівництво закладу
освіти обліковує їх відповідно до законодавства та зобов’язується використовувати
їх лише в інтересах гімназії.
●
Адміністрація
гімназії бере на себе зобов’язання подавати всю фінансову інформацію (або
інформацію про всі кошти, які отримує гімназія з різних джерел) вчасно,
достовірно і доступно для розуміння будь-якому учаснику освітнього процесу. Питання
щодо кошторису та фінансового звіту вирішуються через звернення до
адміністрації гімназії або відділу
освіти, молоді та спорту Дзвиняцької ОТГ.
●
Раз на рік директор
публічно звітує про виконання річного плану гімназії та презентує план розвитку
закладу освіти на наступний, а також пов’язані
з цим планом очікувані фінансові потреби.
1.3.2. Додаткове співфінансування силами батьків
●
Основною метою додаткового співфінансування силами
батьків[4] можуть стати цільові
проекти, гроші на які збираються за принципом відкритого оголошення. Проект можуть
оголосити адміністрація гімназії, вчитель, батьки або учні. Проект виноситься
на розгляд спільноти (класу або гімназії) і реалізується, якщо отримує належне
фінансування на добровільних засадах. Кожен з членів батьківської спільноти
самостійно вирішує, чи бажає фінансово підтримати проект, і також самостійно
визначає розмір власної фінансової участі. Обов’язковою умовою такого
співфінансування є оприлюднення переліку потреб та їхньої вартості.
●
Можливе співфінансування силами
батьків здійснюється за принципами:
- добровільності:
ніхто не може нікого примусити здавати гроші на будь-що;
- конфіденційності:
без згоди людини ніхто не має права публічно оголошувати, узяла вона участь у
співфінансуванні чи ні;
- прозорої та регулярної звітності.
●
Співфінансування гімназії силами батьків є
частиною кошторису гімназії і відображається в звіті у графі “Надходження”. Гроші приймаються виключно в безготівковій
формі та надходять на спецрахунок гімназії. Якщо батьки вирішили передати
гімназії будь-які матеріальні цінності, останні мають бути взяті на облік за
актом приймання-передачі з визначенням їхньої балансової вартості.
●
Батьки мають можливість контролювати та перевіряти
реальні потреби гімназії в їхньому співфінансуванні.
Наявність або відсутність грошей на рахунку гімназії або засновника можна
перевірити через відкриті реєстри та/або відповідний запит на отримання
публічної інформації до засновника закладу освіти. Перевірити адекватність
тендерних закупівель можна через сайт ProZorro. Пересвідчитись, чи дійсно існує
потреба у співфінансуванні силами батьків певних речей (мийних засобів, фарби
тощо), батьки можуть, ініціювавши інвентаризаційну перевірку і створивши
відповідну комісію, що перевірить фактичну
наявність або відсутність речей, на закупівлю яких пропонується
співфінансування.
РОЗДІЛ 2. Підвищення ефективності
освітнього процесу
Ми, педагоги, батьки та учні,
виходимо з того, що: освітній процес має бути спрямований на всебічний розвиток
і подальшу успішну самореалізацію учня в дорослому житті – як особистості,
громадянина й фахівця.
2.1.
Організація освітнього процесу в межах навчальної діяльності
●
Організація освітнього процесу ґрунтується перш за все на академічній свободі вчителя, праві вільного вибору ним форм, методів та засобів
навчання і праві вчителя на педагогічну ініціативу. Адміністрація гімназії,
батьківська та учнівська спільноти мають усебічно сприяти реалізації цих прав
вчителя.[5]
●
Водночас батьки та учні можуть бути
ініціаторами та/або брати участь у низці питань організації освітнього
процесу, зокрема:
-
у межах Типового робочого плану колективно обирати
предмети варіативного складника освітньої програми з урахуванням запитів
більшості або профорієнтаційних перспектив;
-
подавати загальношкільні, класні або
індивідуальні заявки на освітні, соціальні й культурні гранти;
-
залучати батьків до організації
майстер-класів та лекцій про різні спеціальності, а також екскурсій на
виробництва, в офіси тощо; шукати можливості для отримання
якомога ширшої інформації про сучасні професії та соціальні компетентності[6].
●
Важливою умовою ефективності освітнього
процесу є неупереджене, прозоре та зрозуміле оцінювання. Критерії оцінювання
усних та письмових відповідей, контрольних, самостійних робіт, рефератів,
проектів тощо є прозорими, справедливими та зрозумілими для всіх. Затверджені
МОН критерії оцінювання, сформульовані недвозначно та простою зрозумілою мовою,
мають бути вивішені в класах, на інформаційній дошці в гімназії , розміщені на
сайті тощо.
● Механізмом
перевірки якості освіти в гімназії, зокрема, може бути процедура
самооцінки, яка проводиться у вигляді
анонімного опитування (анкетування) педагогів,
батьків та учнів, що передбачає подальше коригування роботи з урахуванням результатів опитування.
2.2. Організація освітнього процесу поза межами навчальної
діяльності
●
Позаурочна діяльність має бути спрямована на:
- всебічний
розвиток учнів, зокрема їхнього емоційного інтелекту, комунікаційних
навичок, ініціативності та творчості;
- виявлення і розвиток талантів;
- налагодження та
укріплення партнерських зв’язків між членами спільноти: батьками, педагогами та дітьми. Вітається і заохочується будь-яка спільна
діяльність батьків і дітей, батьків і вчителів, педагогів і дітей та всіх разом: наставництво старшокласників над
учнями молодших класів, “гімназія для батьків”
під проводом учителів або адміністрації гімназії, гуртки, лекції та інша
освітня активність для освітян і батьків,
спільне дозвілля, екскурсії тощо.
●
Усім
учням має бути надана можливість спробувати себе в творчих видах діяльності та
взяти участь у відповідних конкурсах, виставах, змаганнях тощо: критеріями
участі в творчих конкурсах є не наявність відповідних навичок, а виключно бажання учня. Форма і
зміст таких заходів обираються та плануються спільно з учнями; пріоритетом у виборі форм позаурочної творчої активності є
побажання учнів.
●
У
позаурочний час учні за бажанням можуть брати участь в олімпіадах з навчальних
предметів; відповідний учитель надає допомогу в підготовці. Успішна участь в
олімпіадах не є обов’язком учнів; будь-який результат на олімпіаді або відмова
від участі не можуть бути причиною засудження чи покарання з боку вчителя або
адміністрації гімназії .
●
Запорукою добровільної участі в позаурочній
діяльності є її відкрита програма та попереднє оголошення загальношкільних учнівських заходів, що обговорюється
та пропонується заздалегідь на кожен місяць, чверть або семестр. Такий порядок дає можливість охочим
заздалегідь визначитись, у яких видах позаурочної діяльності вони б хотіли
взяти участь. Учні та батьки можуть вносити свої пропозиції на наступний
рік і брати участь у складанні програми заходів.
●
Механізмом перевірки ефективності позаурочної
діяльності в школі може бути опитування (анкетування) педагогів, батьків та учнів, що передбачає подальше коригування роботи з урахуванням результатів опитування.
РОЗДІЛ 3. Безпека в гімназії
Ми, педагоги, батьки та учні,
виходимо з того, що: обов’язковим елементом освітнього процесу в середовищі є задовільнення для всіх його учасників на належному рівні основних
потреб людини (зокрема фізіологічних, соціальних та потреб у безпеці – фізичній
і психологічній).
3.1.
Сприятливе фізичне середовище
• Адміністрація гімназії в співпраці з усією спільнотою розробляє методи та шляхи
забезпечення задовільнення основних фізичних потреб у середовищі.
●
Серед основних фізичних потреб усіх учасників
освітнього процесу в шкільному середовищі є такі:
- вільний доступ
до свіжого повітря. Гімназія має забезпечити наявність свіжого повітря в
класах під час занять, регулярне провітрювання класів під час перерви та
можливість прогулянок дітей на подвір’ї
під час перерв;
- вільний доступ
до питної води. Фонтанчики або кулери з питною водою мають бути завжди доступними всім
учасникам освітнього процесу в гімназії.
- вільний доступ
до туалету. Туалети мають відповідати потребам людини в повазі до її
гідності та сучасним гігієнічним нормам. Туалети мають бути облаштовані
індивідуальними кабінками з дверима, що зачиняються, сучасними сантехнічними
системами, забезпечені туалетним папером, водою та милом для миття рук;
- доступна якісна
їжа. У гімназії має бути організовано гаряче харчування. Одним з критеріїв
вибору оператора, що організовує роботу їдальні, має стати надання сучасного
збалансованого харчування. Вітається також осучаснення інтер’єру їдальні,
посуду та естетики подачі страв, а також забезпечення вибору учнями страв з
урахуванням їхніх смаків.
- надання
домедичної допомоги в разі потреби.
3.2. Безпечне
та комфортне психосоціальне середовище
●
Усі учасники освітнього процесу підтримують
дружню, заохочувальну і комфортну атмосферу в гімназії та в освітньому
просторі, ставляться один до одного з повагою. Психологічне насильство та
булінг є неприпустимими в стосунках між усіма учасниками освітнього процесу[7].
Правила гімназії та регламенти взаємодії учасників освітнього процесу
мають передбачати комфортне психологічне середовище для всіх і кожного.
●
У
гімназії організовується психологічна та
соціально-педагогічна підтримка для учнів. Психологічна служба в гімназії
має бути забезпечена організаційними можливостями для ефективної роботи.
Необхідне виділення окремого кабінету для роботи психолога. У школі також може бути скринька для анонімних
звернень до психолога.
●
Під час перебування в гімназвї вчителі та
учні повинні мати простір і час для відпочинку та психологічного розвантаження.
Разом з простором для відпочинку педагогів (вчительською
кімнатою) в гімназії має бути створений простір для психологічного
розвантаження та відпочинку учнів.
●
Інструментом вимірювання рівня психологічного комфорту в гімназії може стати анкетування всіх учасників
освітнього процесу.
●
Проблеми з порушенням правил дружності та взаємоповаги в гімназії вирішуються на рівні адміністрації
гімназії. Розгляд та розв’язання конфліктів також можуть здійснюватися
Координаційною радою або Загальними зборами гімназії , засновником закладу
освіти (органом управління у сфері освіти, який діє від імені засновника –
відділ освіти, молод та спорту Дзвиняцької ОТГ ). Процедура розв’язання конфліктів не позбавляє особу права звернутись до
суду або до освітнього омбудсмена.
[1] На основі ст. 28 та ст.70 Закону
України “Про освіту”. Зокрема, у статті 28 ідеться: “Громадське самоврядування в закладі освіти – це
право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи
громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та
забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів,
організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді
(контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених
законом та установчими документами закладу освіти”.
[2] Створення інституту
освітнього омбудсмена передбачено ст. 73 Закону України “Про освіту”; Положення про освітнього омбудсмена і Порядок та умови
звернення до освітнього омбудсмена затверджено Постановою Кабінету міністрів
“Деякі питання освітнього омбудсмена” від 06.06.2018.
[3] “Заклади освіти, що
отримують публічні кошти, та їх засновники зобов’язані оприлюднювати на своїх
веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх
отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як
благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з
інших джерел, не заборонених законодавством” (частина 3 ст. 30 Закону України
“Про освіту”).
[4] “Батьки за власною ініціативою та на добровільних засадах
можуть надавати закладу освіти благодійну допомогу відповідно до законодавства
про благодійну діяльність та благодійні організації” (частина 4 ст. 24 проекту
Закону України “Про повну
загальну середню освіту”).
[6] Ціла низка
якісно нових можливостей організації освітнього процесу, включно з організацією
індивідуальної освітньої траєкторії учня, з’явиться після ухвалення Закону
України “Про повну загальну середню освіту”.
[7] Порядок реагування на
прояви психологічного насильства та булінг, а також порядок адміністративного
та карного покарання винних докладно виписані в низці законів України, зокрема в змінах до Кодексу
України про адміністративні правопорушення та в змінах у Законі України “Про
освіту”. Повний перелік міститься в Законі України “Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)”.
КОСМАЦЬКА
ГІМНАЗІЯ
Дзвиняцької сільської ради об’єднаної територіальної
громади
Богородчанського району Івано-Франківської області
ІДЕНТИФІКАЦІЙНИЙ КОД 33233655
вул. Молодіжна, 2, с. Космач, Богородчанський р-н, Івано – Франківська
обл..,77731,
тел. (03471)33-2-44, e-mail:
kosmach.shkola@ukr.net
Н А К А З
03-06-2019
Про зарахування дітейдо закладу загальної середньої освіти
Відповідно до абзацу першого частини третьої
ст.18 Закону України «Про загальну середню освіту», наказу МОН України від
16.04.2018р. №367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та
переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття
повної загальної середньої освіти» та на підставі заяв батьків, медичних карток,
копій свідоцтва про народження дітей.
НАКАЗУЮ:
1. Зарахувати
до складу учнів 1-го класу:
Беник Марію Василівну
Візнович Марію Віталіївну
Глебіва Івана Михайловича
Гуменяк Анну Миколаївну
Гуцуляка Олександра Андрійовича
Жовнірегу Миколу Миколайовича
Замкового Руслана Ігоровича
Зарубу Святославу Володимирівну
Карабановича Остапа Андрійовича
Карабановича Остапа Андрійовича
Кріцак Ангеліну Богданівну
Курилюк Камілу Дмитрівну
Лазарука Макара Віталійовича
Лемчак Вероніку Іванівну
Маслій Ірину Андріївну
Міщука Владислава Васильовича
Сисака Дмитра Ярославовича
Ошколупа Павла Васильовича
Олексина Станіслава Володимировича
Яцківа Миколу Миколайовича
Міщука Владислава Васильовича
Сисака Дмитра Ярославовича
Ошколупа Павла Васильовича
Олексина Станіслава Володимировича
Яцківа Миколу Миколайовича
2. Відповідальність за організацію виконання
наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Герин Г.М.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за
собою.
Директор гімназії: Г.М. Костишин
Правила прийому до гімназії
Зарахування дітей до першого класу початкової школи здійснюється на безконкурсній основі.
Дітям, які вступають до першого класу гімназії, не може бути відмовлено у зарахуванні.
Для прийому до гімназії батьки або особи, які їх замінюють, надають такі документи:
– заява на ім’я директора гімназії;
– копія свідоцтва про народження дитини;
– медична картка встановленого зразка;
– документ про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до 1 -го класу).
До першого класу зараховуються діти, як правило, з шести років, які досягли шкільної зрілості.
В гімназії за потреби може бути організоване інклюзивне або індивідуальне навчання ( при наявності рішення інклюзивно-ресурсного центру)
Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за наявності підтвердження про прийом до іншого закладу.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
№ 367 від 16 квітня 2018 року
Наказ Міністерства освіти і науки України
№ 367 від 16 квітня 2018 року
ПОРЯДОК
зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та
комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти
зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та
комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізми:
· зарахування дітей до закладів освіти для здобуття початкової, базової чи профільної середньої освіти за денною формою навчання;
· переведення учнів з одного закладу освіти до іншого;
· відрахування учнів із закладів освіти.
2. Для цілей цього Порядку нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
· вільні місця – місця, на які може бути зараховано дитину (дітей) в межах спроможності закладу освіти та нормативу наповнюваності класів, визначеного Законом України «Про загальну середню освіту»; діти, які мають право на першочергове зарахування – діти, які проживають на території обслуговування закладу освіти;
· жеребкування – спосіб конкурсного відбору дітей для зарахування на вільні місця;
· заклад освіти – початкова школа, гімназія, ліцей або інший заклад загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття початкової, базової середньої та/або профільної середньої освіти;
· спроможність закладу освіти – максимальна кількість учнів, яким заклад освіти в межах навчального року може забезпечити здобуття освіти за денною формою навчання;
· територія обслуговування – адміністративно-територіальна одиниця (або її частина чи окремі будинки), визначена і закріплена місцевим органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за закладом освіти для забезпечення права кожної дитини, яка проживає на цій території, на здобуття початкової та/або базової середньої освіти у закладі освіти, що найбільш доступний та наближений до місця проживання дитини.
Положення цього Порядку щодо батьків дитини стосуються також інших її законних представників.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”.
3. Цей Порядок не поширюється на:
· заклади спеціалізованої освіти мистецького, спортивного, військового чи наукового спрямування;
· спеціальні заклади загальної середньої освіти (спеціальні школи, санаторні школи, навчально-реабілітаційні центри та школи соціальної реабілітації);
· заклади професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.
4. Зарахування до закладу освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви одного з батьків дитини (чи повнолітньої особи, яка має намір здобувати освіту), поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника) та за зразком згідно з додатком 1 до цього Порядку (далі – заява).
До заяви додаються:
1) копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);
2) оригінал або копія медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089;
3) оригінал або копія відповідного документа про освіту (у разі наявності).
У разі наявності та за бажанням одного з батьків дитини до заяви можуть додаватися оригінал або копія висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини чи витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації.
У випадку подання копій документів, передбачених цим пунктом, оригінали мають бути подані до видання наказу про зарахування (крім документа, визначеного підпунктом 1 цього пункту).
5. Діти або один з їх батьків, які мають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, довідку про звернення за захистом в Україні, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту або якій надано тимчасовий захист, та які не мають одного чи обох документів, визначених підпунктами 1 та/або 3 пункту 4 цього розділу, зараховуються до закладу освіти без подання зазначених документів згідно з цим Порядком.
Діти, які не мають одного (чи обох) документів, визначених підпунктами 1 та/або 3 пункту 4 цього розділу, та довідки, передбаченої додатком 2 до цього Порядку, зараховуються до закладу освіти згідно з цим Порядком. У разі відсутності свідоцтва про народження дитини та з метою сприяння в його оформленні керівник закладу освіти зобов’язаний невідкладно поінформувати орган опіки і піклування за місцем проживання дитини чи місцезнаходженням закладу освіти.
У випадку відсутності документа про освіту та з метою визначення класу, до якого має бути зарахована дитина, результати попереднього навчання можуть бути встановлені (у разі необхідності) відповідно до пункту 5 Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 13 березня 2017 року № 369, зареєстрованого наказом Міністерства юстиції України від 26 березня 2017 року № 416/30284.
6. Зарахування дітей до закладу освіти здійснюється, як правило, до початку навчального року та відповідно до території обслуговування (крім закладів освіти ІІ, ІІ-ІІІ ступенів та ІІІ ступеня).
Органам місцевого самоврядування та місцевим органом виконавчої влади рекомендовано щорічно не пізніше ніж за один місяць до завершення прийому заяв визначати дату початку приймання заяв про зарахування. Такий строк не може бути меншим одного місяця (у 2018 році – не менше трьох тижнів).
Зарахування дітей до початку і впродовж навчального року здійснюється виключно на вільні місця. Після зарахування дітей до закладу освіти їх розподіл між класами відбувається в межах нормативу наповнюваності класів, визначеного Законом України «Про загальну середню освіту». Зарахування дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного чи спеціального класу (з його утворенням у разі відсутності) здійснюється на підставі доданого до заяви висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (чи витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації).
7. Інформація про закріплену за закладом територію обслуговування, спроможність закладу освіти, кількість учнів у кожному класі та, відповідно, наявність вільних місць у кожному з них обов’язково оприлюднюється в закладі освіти та на його веб-сайті (а у разі його відсутності – на веб-сайті органу, у сфері управління якого перебуває заклад освіти), щороку впродовж двох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення, але не пізніше ніж за місяць до початку прийому заяв закладами освіти.
Інформація про наявність вільних місць оприлюднюється також впродовж двох робочих днів з дня появи вільного (вільних) місця (місць) протягом календарного року.
8. Заклади освіти (їх філії) обробляють надані їм персональні дані відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
9. Рішення місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про закріплення території обслуговування за закладом (закладами) освіти рекомендовано оприлюднювати на веб-сайті відповідного органу, як правило, не пізніше ніж за 6 місяців до початку приймання заяв про зарахування до закладів освіти.
Місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування рекомендовано щорічно аналізувати результати розподілу і закріплення території обслуговування і враховувати під час розподілу і закріплення за закладами освіти території обслуговування на наступний рік.
10. Переведення учня до іншого закладу освіти здійснюється відповідно до розділу ІІІ цього Порядку на підставі наказу керівника закладу освіти.
11. Відрахування учня із закладу освіти здійснюється відповідно до розділу ІV цього Порядку на підставі наказу керівника закладу освіти.
12. У випадку, якщо визначений цим Порядком термін припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, відповідна дія має бути вчинена не пізніше першого за ним робочого дня.
13. За повноту і достовірність усієї інформації та усіх документів, що подаються до закладу освіти, відповідає згідно з вимогами законодавства особа, яка їх подає.
14. Рішення, дії чи бездіяльність керівника чи працівників закладу освіти (зокрема з питань неправомірної відмови у зарахуванні до закладу освіти) впродовж двох робочих днів можуть бути письмово оскаржені до органу, у сфері управління якого перебуває заклад освіти. За результатами розгляду скарги та у випадку встановлення порушення цього Порядку відповідний орган невідкладно письмово повідомляє заклад освіти про необхідність усунення цього порушення відповідно до законодавства.
15. За недотримання працівниками закладу освіти положень цього Порядку відповідає керівник цього закладу освіти.
ІІ. Зарахування до закладу загальної середньої освіти
1. Зарахування до початкової школи
1. Зарахування до початкової школи
1. Заяву про зарахування дитини до першого класу закладу освіти, за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця дитина, та документи, визначені пунктом 4 розділу І цього Порядку, подаються до відповідного закладу одним з батьків дитини особисто до 31 травня.
Крім того, заяви та документи, визначені пунктом 4 розділу І цього Порядку, до 31 травня можуть бути подані до інших закладів освіти (без обмеження їх кількості) для зарахування на вільні місця.
У разі наявності та за бажанням одного з батьків при поданні заяви може бути пред’явлено документ, що підтверджує місце проживання дитини чи одного з її батьків на території обслуговування закладу освіти, реквізити якого вказуються в заяві.
Впродовж 01-15 червня заяви про зарахування дітей не приймаються, що не виключає права батьків подавати заяви після 15 червня на вільні місця.
Присутність дитини під час подання заяви, жеребкування або її зарахування не є обов’язковою, не може вимагатися працівниками закладу освіти чи бути умовою її зарахування.
Дитина зараховується до першого класу за однією з процедур, визначених пунктами 2, 7 або 3-7 чи пунктом 8 цього розділу.
2. Якщо станом на 31 травня кількість поданих заяв не перевищує загальної кількості місць у першому (перших) класі (класах), не пізніше 01 червня видається наказ про зарахування усіх дітей.
Список зарахованих учнів із зазначенням їх прізвищ оприлюднюється виключно в закладі освіти.
Інформація про наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до пункту 7 розділу І цього Порядку.
3. Якщо станом на 31 травня кількість поданих заяв перевищує загальну кількість місць у першому (перших) класі (класах), зарахування дітей відбувається за такими правилами:
1) до 01 червня включно зараховуються усі діти, місце проживання яких на території обслуговування закладу освіти підтверджене, а також діти, які є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі, чи дітьми працівників цього закладу освіти, чи випускниками дошкільного підрозділу цього закладу освіти (у разі його наявності);
2) до 15 червня включно на вільні місця зараховуються діти, які не проживають на території обслуговування цього закладу, за результатами жеребкування, процедура проведення якого розробляється відповідно до глави 2 цього розділу, схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником;
3) до 15 червня включно зараховуються на вільні місця та за умови утворення окремого (окремих) класу (класів) також і ті діти, які не проживають на території обслуговування цього закладу, але мають бажання здобувати освіту за освітньою програмою, що використовується закладом освіти та затверджена Державною службою якості освіти України. У випадку якщо кількість поданих заяв перевищує загальну кількість місць у такому класі (класах), зарахування дітей відбувається за результатами жеребкування.
Діти зараховуються на вільні місця до закладу освіти за умови подання до 15 червня необхідних документів. Якщо заклад освіти, до якого дитина може бути зарахована на вільне місце, і заклад освіти, на території обслуговування якого проживає ця дитина, розташовані в межах одного населеного пункту, то до необхідних документів додається також довідка закладу освіти, на території обслуговування якого проживає дитина, про її відрахування з цього закладу чи не зарахування до нього (додаток 2). Така довідка має бути видана закладом освіти, на території якого проживає ця дитина, впродовж одного робочого дня з дати звернення одного з батьків дитини.
4. Впродовж двох робочих днів з дня зарахування дітей відповідно до підпункту 1 пункту 3 цієї глави заклад освіти оприлюднює з дотриманням Закону України «Про захист персональних даних» на інформаційному стенді закладу освіти, а також на офіційному сайті закладу освіти (а у разі його відсутності – на офіційному сайті органу, до сфери управління якого належить заклад освіти):
· список зарахованих учнів із зазначенням лише їх прізвищ;
· оголошення про дату, час, місце і спосіб проведення жеребкування;
· інформацію про кількість вільних місць і прізвища дітей, які претендують на вільні місця;
· наказ керівника закладу освіти про утворення конкурсної комісії у складі 3 осіб для проведення жеребкування.
5. З метою зарахування усіх дітей, зазначених у підпункті 1 пункту 3 цієї глави, керівник закладу освіти вживає заходів щодо раціонального використання наявних у закладі освіти приміщень та/або ініціює перед органом, у сфері управління якого перебуває заклад освіти:
· відкриття додаткового (додаткових) класу (класів), у тому числі інклюзивного чи спеціального;
· внесення необхідних змін в організацію освітнього процесу;
· вивільнення приміщень, що використовуються не за призначенням (у тому числі, шляхом припинення орендних відносин).
У випадку, якщо після вжиття вичерпних заходів кількість дітей, які мають право на першочергове зарахування, перевищує спроможність закладу освіти, орган, у сфері управління якого перебуває заклад освіти, невідкладно має запропонувати на вибір батьків таких дітей перелік закладів освіти, максимально доступних і наближених до місця їх проживання, а також сприяти зарахуванню дітей до обраних їх батьками закладів освіти.
6. Після 15 червня зарахування на вільні місця відбувається у такому порядку:
· до початку навчального року – діти, які мають право на першочергове зарахування;
· впродовж навчального року – у порядку надходження заяв про зарахування.
Інформація про кількість зарахованих учнів та наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до пункту 7 розділу І цього Порядку.
7. До класів, у яких навчання здійснюється мовою корінного народу чи національної меншини поряд з державною мовою, першочергово зараховуються діти, які належать до цих корінних народів чи національних меншин.
Зарахування інших дітей на вільні місця (у разі їх наявності) відбувається за результатами жеребкування до 15 червня включно.
Після 15 червня зарахування на вільні місця відбувається у порядку надходження заяв про зарахування.
8. Особливості зарахування дітей до закладів освіти, які здійснюють освітню діяльність з урахуванням міжнародних договорів України, можуть визначатися цими договорами.
9. Зарахування дітей до 2-4 класів початкової школи відбувається на вільні місця у порядку надходження заяв про зарахування.
2. Порядок проведення жеребкування для зарахування дітей до закладу освіти на вільні місця
1. Жеребкування проводиться у період з 5 по 10 червня.
2. Жеребкування є заходом публічного характеру, що проводиться за добровільної присутності батьків дітей, які претендують на вільні місця, або уповноваженої ними особи (далі – учасники жеребкування) на засадах випадкової вибірки, прозорості та відкритості.
Під час жеребкування мають право бути присутніми представники засобів масової інформації та громадських об’єднань, зареєстрованих в установленому порядку.
3. Жеребкування проводиться за допомогою барабана, скриньки або іншого пристрою, що має бути виготовлений з прозорого матеріалу (далі - пристрій), з використанням однакових за розміром, кольором, вагою, формою та іншими ознаками кульок, карток, аркушів паперу тощо (далі - жеребки).
Жеребки виготовляються чи запаковуються у спосіб, що унеможливлює ознайомлення з їх змістом до моменту діставання їх з пристрою.
Тип пристрою та жеребків визначається конкурсною комісією до її засідання, на якому відбувається жеребкування.
4. Загальна кількість жеребків має дорівнювати кількості дітей, які претендують на вільні місця.
Кількість жеребків, які дають право бути зарахованим на вільне місце, має відповідати кількості таких вільних місць. Інформація про те, які з жеребків дають право бути зарахованим на вільне місце, має бути доведена до відома усіх присутніх учасників жеребкування з обов’язковим відображенням у відповідному протоколі засідання конкурсної комісії.
5. Жеребки до їх поміщення у пристрій демонструються присутнім учасникам жеребкування, які мають право оглянути як жеребки, так і пристрій.
6. Після перемішування жеребків у пристрої кожен учасник жеребкування дістає жеребок з пристрою у порядку розміщення дітей у списку, сформованого в алфавітному порядку, розпаковує його, демонструє та оголошує усім присутнім учасникам жеребкування та членам комісії його зміст. У разі відсутності під час жеребкування одного з батьків дитини або уповноваженої ними особи жеребок замість них дістає з пристрою визначений конкурсною комісією член цієї комісії.
Інформація про результат кожного учасника жеребкування відразу фіксується у протоколі засідання конкурсної комісії.
7. Після діставання останнього жеребка головою або одним з членів конкурсної комісії оголошуються результати жеребкування, що фіксуються в протоколі, який підписується усіма членами конкурсної комісії, та є підставою для видання відповідного наказу про зарахування дітей на вільні місця.
8. Учасник жеребкування може звернутися зі скаргою до органу, у сфері управління якого перебуває заклад освіти, протягом двох робочих днів після оголошення результатів жеребкування.
3. Зарахування до гімназії
1. Зарахування до 5 класу закладу освіти І-ІІ або І-ІІІ ступенів відбувається після видання наказу про переведення до нього учнів 4 класу цього ж закладу освіти. На вільні місця (у разі їх наявності) діти зараховуються у такому порядку:
· до початку навчального року – діти, які мають право на першочергове зарахування;
· впродовж навчального року – у порядку надходження заяв про зарахування.
У разі створення додаткового 5 класу зарахування на вільні місця може відбуватися за результатами конкурсного відбору, що організовується і проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 цього розділу. У такому випадку оголошення про проведення конкурсного відбору оприлюднюється не пізніше 01 червня.
Зарахування до 6-9 класів гімназії на вільні місця відбувається у порядку надходження заяв про зарахування.
Інформація про кількість зарахованих учнів та наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до пункту 7 розділу І цього Порядку.
2. Для зарахування до закладу освіти ІІ або ІІ-ІІІ ступенів заяви подаються до 31 травня включно.
У разі, якщо кількість поданих станом на 31 травня заяв не перевищує загальної кількості місць у п’ятому (п’ятих) класі (класах) закладу освіти, конкурсний відбір не проводиться і 01 червня видається наказ про зарахування усіх дітей.
У разі, якщо кількість поданих станом на 31 травня заяв перевищує загальну кількість місць у п’ятому (п’ятих) класі (класах) закладу освіти, до 01 червня включно заклад освіти оприлюднює оголошення про проведення конкурсного відбору, що організовується і проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 цього розділу. Конкурс має бути проведений і наказ про зарахування виданий до 15 червня включно.
Після 15 червня зарахування на вільні місця (за умови їх наявності) відбувається за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 цього розділу.
До 6-9 класів переводяться всі учні, відповідно, 5-8 класів цього ж закладу освіти, які не виявили намір припинити навчання в ньому.
Зарахування до 6-9 класів на вільні місця відбувається за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 цього розділу.
Інформація про кількість зарахованих учнів та наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до пункту 7 розділу І цього Порядку.
3. Зарахування до 5 класу дітей, які у 2018 і наступних роках були зараховані до 1 класу закладів освіти з поглибленим вивченням окремих предметів та профільним навчанням, відбувається за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 цього розділу.
4. Зарахування до ліцею
1. Зарахування до 10 класу закладу освіти І-ІІІ або ІІ-ІІІ ступенів відбувається після видання наказу про переведення до нього учнів 9 класу цього ж закладу освіти, які не виявили намір припинити навчання в ньому і не були відраховані або переведені до іншого закладу освіти відповідно до цього Порядку.
На вільні місця (у разі їх наявності) діти зараховуються шляхом конкурсу відповідно до пунктів 3-16 цієї глави, крім випадку, визначеного пунктом 2 цієї глави.
Для зарахування до закладу освіти ІІІ ступеню заяви подаються до 15 червня включно. До закладу освіти ІІІ ступеня зарахування відбувається, як правило, шляхом конкурсу відповідно до пунктів 2-16 цієї глави.
Інформація про кількість зарахованих учнів та наявність вільних місць оприлюднюється відповідно до пункту 7 розділу І цього Порядку.
2. Конкурс не проводиться у випадку, якщо кількість поданих заяв про зарахування станом на 15 червня не перевищує загальної кількості місць у класі (класах) закладу освіти з урахуванням нормативу наповнюваності класів, визначеного Законом України «Про загальну середню освіту».
У такому випадку наказ про зарахування видається впродовж одного робочого дня, після якого зарахування відбувається на вільні місця у порядку надходження заяв.
3. Рішення про проведення конкурсу має бути оприлюднене не пізніше наступного робочого дня після його прийняття та містити інформацію про дату, місце і час проведення вступних випробувань.
Конкурс (основні вступні випробування) має бути завершений впродовж двох тижнів з дня його оголошення (з врахуванням часу для подання апеляційних скарг відповідно до цього Порядку). Наказ про зарахування видається не пізніше наступного робочого дня після оголошення результатів конкурсу або прийняття відповідного рішення апеляційною комісією.
4. До початку та впродовж навчального року можуть бути проведені додаткові вступні випробування для зарахування на вільні місця (за умови їх наявності) у 10-11 (12) класах, що проводяться на загальних засадах (у тому ж порядку і за аналогічними завданнями, що і основні вступні випробування). У такому випадку наказ про зарахування видається не пізніше наступного робочого дня після оголошення результатів конкурсу або прийняття відповідного рішення апеляційною комісією.
5. Порядок вступу до закладу освіти та конкурсні завдання для вступних випробувань схвалюються педагогічною радою закладу освіти та затверджуються його керівником.
Порядок вступу та зразки конкурсних завдань для вступних випробувань мають бути оприлюднені в закладі освіти та на його веб-сайті (а у разі його відсутності – на веб-сайті органу, у сфері управління якого перебуває заклад освіти) не менше ніж за два місяці до початку проведення конкурсних випробувань.
6. Конкурс є публічним заходом і має відбуватися з дотриманням принципів академічної доброчесності, прозорості, відкритості, справедливості, чесності, об’єктивності, рівності та неупередженості.
Для захисту інтересів дітей з особливими освітніми потребами мають здійснюватися заходи щодо забезпечення розумного пристосування при проведенні конкурсу. Для здійснення попередньої організаційно-технічної підготовки таких заходів у заяві мають бути зазначені особливі освітні потреби дитини.
7. Для проведення конкурсу створюється конкурсна комісія, а для оцінювання результатів конкурсних випробувань – предметні комісії за кожним з предметів. Склад конкурсної і предметних комісій затверджується керівником закладу освіти. Один і той же педагогічний працівник (крім практичного психолога) не може входити до складу більш ніж однієї комісії.
Види, форми проведення та кількість конкурсних випробувань (але не більше двох), перелік питань з навчальних предметів, за якими проводитимуться випробування, а також теми творчих робіт із зазначенням вимог до їх змісту, порядку оформлення та подання схвалюються педагогічною радою закладу освіти та затверджуються його керівником.
Вступні випробування мають бути спрямовані виключно на перевірку результатів навчання, визначених державними стандартами початкової та базової середньої освіти.
8. Конкурсні випробування проводяться в усній, письмовій та/або з використанням цифрових технологій (тестування, у тому числі комп’ютерне, диктант, письмова робота, усне опитування за білетами, захист творчих робіт, співбесіда тощо).
9. Забороняється вимагати від учнів характеристики з попереднього місця навчання, довідки з місця роботи батьків та інших документів, не передбачених цим Порядком. Конкурсні випробування здійснюються на безоплатній основі.
10. Вступні випробування з одного навчального предмета для усіх вступників мають відбуватися, як правило, в один день.
Не допускається застосовувати ті самі варіанти завдань для випробувань, що відбуваються у різні дні.
11. Роботи учасників конкурсу та аркуші із записами, зробленими вступниками під час підготовки до усного випробування, а також результати конкурсних випробувань, оформлені у вигляді протоколів відповідної комісії, зберігаються у закладі освіти не менше одного року.
12. Результати усного випробування оголошуються в той самий день, письмового, цифрового – не пізніше ніж через три робочих дні після його проведення.
Особи, які брали участь у конкурсі, зараховуються до закладу освіти згідно з отриманими результатами конкурсних випробувань.
Списки учасників конкурсу із виставленими балами оприлюднюються у приміщенні закладу освіти.
13. Учасник конкурсу (чи один із батьків), який не згоден з рішенням конкурсної комісії, може звернутися з апеляційною скаргою до органу, у сфері управління якого перебуває заклад освіти, протягом двох робочих днів після оголошення результатів конкурсу.
Апеляційна комісія відповідного органу управління зобов’язана розглянути апеляційну скаргу впродовж трьох робочих днів з дня її надходження та ухвалити обґрунтоване рішення. До складу апеляційної комісії не можуть входити працівники закладу освіти, в якому проводився конкурс. Проведення будь-яких додаткових конкурсних випробувань дитини під час розгляду апеляційної скарги забороняється.
14. Апеляційна комісія має право:
1) залишити рішення конкурсної комісії без змін;
2) змінити чи анулювати результати оцінювання учасника (учасників);
3) визнати результати конкурсу недійсними.
У випадку визнання результатів конкурсу недійсними орган, у сфері управління якого перебуває відповідний заклад освіти, зобов’язаний організувати конкурс повторно.
15. Особа має право брати участь у конкурсах, що проводяться різними закладами освіти. У разі, якщо особа визнана переможцем у декількох закладах освіти, вона зараховується до того з них, до якого надала оригінал документа про освіту та інші, визначені цим Порядком, документи упродовж 5 робочих днів після оголошення результатів конкурсу у відповідному закладі, але не пізніше 31 серпня.
16. Керівник закладу освіти зобов’язаний забезпечити організацію та проведення конкурсу з дотриманням вимог цього Порядку.
ІІІ. Переведення учнів між закладами освіти
1. Для переведення учня з одного закладу освіти до іншого учень чи один з його батьків (для учнів, які не досягли повноліття) має звернутися до обраного ним закладу освіти щодо можливості зарахування з відповідним письмовим зверненням (запитом) в довільній формі, у тому числі шляхом надсилання його сканованої копії електронною поштою.
Керівник закладу освіти упродовж п’яти робочих днів з дати надходження такого звернення (запиту) має надати заявнику письмову відповідь (у тому числі шляхом надсилання її сканованої копії на електронну пошту заявника) про наявність чи відсутність вільних місць у певному класі та, відповідно, можливість чи неможливість зарахування учня до цього класу.
У письмовому підтвердженні можливості зарахування дитини має бути вказаний кінцевий термін для подання заяви про переведення та подання особової справи учня.
2. До закладу освіти, з якого переводиться учень, подаються:
· заява одного з батьків учня (для учнів, які не досягли повноліття) або учня;
· письмове підтвердження або його сканована копія з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного учня.
3. Упродовж одного робочого дня з дня отримання відповідних документів керівник закладу освіти зобов’язаний видати наказ про відрахування учня для переведення до іншого закладу освіти та видати особову справу учня.
4. Упродовж п’яти робочих днів з дня отримання від закладу освіти зазначених документів учень чи один із його батьків (для учнів, які не досягли повноліття) має подати до закладу освіти, до якого переводиться учень:
· особову справу учня.
У такому випадку наказ про зарахування учня до закладу освіти має бути виданий упродовж одного робочого дня з дня отримання документів, визначених цим пунктом Порядку.
ІV. Відрахування учнів із закладів освіти
1. Із закладу освіти відраховуються учні, які:
1) здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;
2) зараховані до іншого закладу освіти для здобуття повної загальної середньої освіти;
3) переводяться до іншого закладу освіти відповідно до розділу ІІІ цього Порядку;
4) вибувають на постійне місце проживання за межі України.
Відрахування із зазначених підстав здійснюється шляхом видачі відповідного наказу керівником закладу освіти.
Про відрахування учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з причин, передбачених підпунктами 3 і 4 цього пункту, заклад освіти, з якого переводиться (відраховується) учень, не пізніше наступного робочого дня з дня видання наказу повідомляє відповідну службу у справах дітей.
2. За рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть бути відраховані (чи переведені на іншу (окрім денної) форму здобуття загальної середньої освіти у цьому ж чи іншому закладі освіти) учні 9 класу, яких було зараховано до закладу за результатами конкурсу і які здобули початковий результат (1, 2 чи 3 бали) чи не здобули жодного результату річного оцінювання та (або) державної підсумкової атестації з одного з предметів, що ними вивчалися поглиблено відповідно до освітньої програми та навчального плану закладу освіти чи індивідуального навчального плану учня.
Про можливе відрахування батьки дитини та орган управління освітою за місцем проживання учня повинні бути письмово поінформовані у двотижневий строк до дня засідання педагогічної ради щодо можливого відрахування.
Рішення про відрахування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування.
3. Особи, які не завершили здобуття повної загальної середньої освіти та не отримали відповідний документ про освіту після завершенню останнього класу ліцею, відповідно до рішення педагогічної ради можуть бути відраховані з закладу освіти або переведені на іншу (крім денної) форму здобуття освіти в цьому ж або іншому закладі освіти.
Директор департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти Ю. Г. Кононенко
середньої та дошкільної освіти Ю. Г. Кононенко