Установчі документи

                                   







      Рішенням Дзвиняцької 
                                                                                                   сільської ради об'єднаної
                                                                                                територіальної громади 
«__» _______ 2019р.№ ______






Статут 
Космацької гімназії
Дзвиняцької сільської ради
об’єднаної територіальної громади
Богородчанського району
Івано- Франківської області
( нова редакція)








Прийнято:
загальними зборами
трудового колективу
«_28_ »  _лютого_  2019р .№ _1__
1. Загальні положення
1.1. Космацька гімназія (далі-гімназія) Дзвиняцької сільської ради об’єднаної територіальної громади Богородчанського району Івано – Франківської області є бюджетною установою, має статус закладу освіти, основним завданням якого є провадження освітньої діяльності. Форма власності – комунальна. 
1.2. Засновником гімназії є Дзвиняцька сільська рада об’єднаної територіальної громади Богородчанського району Івано - Франківської  області. Засновник здійснює фінансування гімназії, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, землю, транспортні засоби, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування учнів. 
1.3. Місцезнаходження гімназії: 77731, Івано-Франківська область, Богородчанський район, с. Космач, вул. Молодіжна, 2, тел. 33-2-44.
1.4.  Гімназія є юридичною особою, може мати самостійний баланс, банківський рахунок, печатку, штамп, ідентифікаційний код.  
1.5. Гімназія забезпечує здобуття  дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти, має у своєму складі дошкільний заклад і  початкову школу . Може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи. Зміни до Статуту розробляються керівником гімназії та затверджуються рішенням засновника. Статут закладу освіти викладається у новій редакції. 
1.6. Головною метою гімназії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття базової  загальної середньої освіти.
1.7. Головними завданнями гімназії  є: 
-  виховання громадянина України; 
- формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду; 
-  забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності; 
- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина; 
- забезпечення реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань; 
-  виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу та інших народів і націй; 
- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти; 
-  забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів; 
- реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти; 
- створення  передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами; 
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.  
1.8.  Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», спеціальними законами, іншими актами законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, рішеннями Дзвиняцької сільської  ради або уповноваженого нею органу управління освіти, цим Статутом.  
1.9.  Гімназія самостійно приймає рішення  та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.  
1.10. Гімназія несе відповідальність перед здобувачами освіти, територіальною громадою,   суспільством і державою за:  
- безпечні умови освітньої діяльності; 
- дотримання Державних стандартів освіти; 
- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами; 
- дотримання фінансової дисципліни; 
- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.  
1.11. Мовою навчання і виховання у гімназії є державна мова.   
1.12. Автономія гімназії визначається його правом: 
- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти; 
- проходити  в установленому порядку громадську акредитацію закладу; 
- самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу; 
- самостійно формувати освітню програму; 
- на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани; 
- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти; 
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України; 
- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством; 
- на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом; 
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб; 
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України; 
- розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів); 
- впроваджувати експериментальні програми; 
- самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів; 
- відповідно до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи; 
- встановлювати власну символіку та атрибути, форму для учнів; 
- користуватись пільгами, передбаченими державою; 
- брати участь  у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково- дослідницької, експериментальної,  пошукової, просвітницької роботи; 
- здійснювати   інші дії, що не суперечать чинному законодавству.  
1.13. Гімназія зобов’язана: 
- реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти; - здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку; 
- задовільняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті базової загальної середньої освіти; 
- за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами; 
- забезпечувати єдність навчання та виховання; 
- створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу; 
- проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку визначеним спеціальним законодавством; 
- забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти; 
- охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти; 
- додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу; 
- забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка; 
- здійснювати інші повноваження делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.  
1.14.  У гімназії можуть створюватись та функціонувати:  
1)  структурні підрозділи;
2)  методичні  об’єднання педагогічних працівників: 
- початкових класів та вихователів групи продовженого дня;  
- суспільно-гуманітарного циклу ;
- природничо- математичного циклу;
- класних керівників та керівників гуртків; 
- інші у разі потреби.  
3)  спортивні секції, , творчі групи; 
4)  психологічна служба; 
4)  інші у разі потреби або якщо це передбачено чинним законодавством.   
1.15. Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу освіти або штату закладів охорони здоров’я у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
1.16. Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.  

2. Організація освітнього процесу
2.1. Гімназія  проводить свою діяльність   на  рівні дошкільної,початкової та базової загальної середньої освіти, за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому порядку.  
2.2. Гімназія планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного та річного планів. Плани роботи затверджуються педагогічною радою  гімназії.
2.3. Освітній процес у гімназії здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку визначеного Законом України «Про освіту» та спеціальними законами. Освітня програма схвалюється педагогічною радою гімназії та затверджується керівником.  На основі освітньої програми гімназія складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.  
2.4. Гімназія забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.  
2.5. Гімназія працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України (далі - МОН України), і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.  
2.6. Гімназія обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.  
2.7.  Гімназія здійснює освітній  процес за денною формою навчання.  
2.8. Освітній процес у гімназії може здійснюватися за груповою, індивідуальною (екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами навчання, за потреби організовується інклюзивне навчання.  
2.9. Класи та групи у гімназії формуються за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом з питань освіти згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.  
2.10. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у гімназії здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.  
2.11. У гімназії для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, створюються групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснюється наказом директора гімназії на підставі заяв батьків та осіб, які їх замінюють.  
2.11.1. Група продовженого дня може комплектуватися з здобувачів освіти одного або кількох класів, але не більше як чотирьох вікових груп. Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів освіти та організації освітнього процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується директором гімназії.
2.11.2. Тривалість перебування здобувачів освіти у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватись.  
2.11.3. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.  
2.11.4. План роботи вихователя групи продовженого дня погоджується із заступником директора і затверджується директором гімназії.  
2.12. Зарахування здобувачів освіти до дошкільного  закладу ,  початкової школи та гімназії здійснюється без проведення конкурсу відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу освіти за наявністю вільних місць у відповідному класі, групі .  
Зарахування здобувачів освіти до гімназії проводиться наказом директора закладу освіти. 
Для зарахування здобувачів освіти до гімназії батьки або особи, що їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до дошкільного закладу та першого класу), до закладу освіти ІІ  ступеня – документ про відповідний рівень освіти. До дошкільного закладу зараховуються діти віком від 3 до 6 років. До першого класу зараховуються як правило діти з 6 (шести) років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося 7 років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. В окремих випадках за заявами батьків до 1 класу можуть зараховуватися діти віком до 6 років, які пройшли відповідне медичне обстеження. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.  
2.13.  Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів України.  
2.14. Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.  
2.15. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до гімназії  заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.  
2.16. У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про вибуття  та  копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).  
2.17. Навчальний рік у гімназії розпочинається у День знань - 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.  Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу  режим роботи встановлюється закладом освіти у межах часу, що передбачений освітньою програмою.  У випадку екологічного лиха та епідемій  місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування  може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з органами Держпродспоживслужби України.  
2.18.  Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.   
2.19. 2.19. Дошкільний заклад:
2.19.1. Розраховано на 20 місць і може мати одну різновікову групу.
2.19.2. З денним режимом перебування дітей, працює за п’ятиденним робочим тижнем (вихідні дні субота, неділя та святкові дні).
2.19.3. Щоденний графік роботи дошкільного закладу з 8 год. 00 хв. до 18 год. 30 хв.
2.19.4. Порядок комплектування дошкільного закладу визначається засновником.
2.19.5. За дитиною зберігається місце в дошкільному закладі у разі її хвороби, карантину, хвороби або відпустки матері, на час чергової відпустки батьків, або осіб, що їх заміняють, а також у літній період (75 днів), незалежно від тривалості їх відпустки.
2.19.6. Із врахуванням місцевих умов відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Дзвиняцької сільської ради ОТГ може внести необхідні зміни у встановлений порядок зберігання за дитиною місця в дошкільному закладі.
2.19.7 Відрахування дітей дошкільного віку з дошкільного закладу може здійснюватися на підставі медичної довідки про стан здоров’я дитини, за бажанням батьків, або осіб, що їх заміняють; у разі не внесення без поважних причин плати за харчування дитини після встановленого терміну (протягом двох місяців).
2.19.8 Батьки попереджаються про відрахування дитини за 10 днів.
2. 20 Тривалість уроків у  гімназії становить: в дошкільному  закладі- 20-25 хвилин. у 1-х класах - 35 хвилин, у 2- 4х класах - 40 хвилин, у 5-9-х – 45   хвилин. Гімназія  може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу. 
Різниця в часі навчальних годин перших-четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями. 
Зміна   тривалості   уроків  допускається   за погодженням    із    засновником або уповноваженим ним органом управління освіти та територіальними установами Держпродспоживслужби України. 
Для учнів 8-9 класів допускається проведення підряд двох уроків під час проведення лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання для учнів 5-6 класів. 
2.21. Розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором гімназії.  
2.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти. Домашні завдання здобувачам освіти перших класів не задаються.   
2.23. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у гімназії  проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.  
2.24. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).  
2.25. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.  
2.26. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти гімназії визначаються МОН України.  
2.27. Облік навчальних досягнень   здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.  
2.28. У першому класі оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюється вербально.  
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.  
2.29. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні базової  загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання. 
Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти. 
Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки. 
В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.  
2.30. Здобувачі початкової освіти, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідного   інклюзивно- ресурсного центру. За висновками зазначеного центру такі здобувачі освіти можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.  
2.31. Здобувачі початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).  
2.32. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків  або осіб, які їх замінюють класним  керівником.  
2.33. За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам  видається відповідний документ: табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту. Зразки документів про базову  загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.  
2.34. Випускникам закладу освіти ІІ  ступеня, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.  
2.35. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли  особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань,  можуть  нагороджуватись похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у порядку, визначеним Міністерством освіти та науки України.  
2.36. Свідоцтва про базову загальну середню освіту  та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.  
2.37. Виховання здобувачів освіти у гімназії здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.  
2.38. Цілі виховного процесу в гімназії визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.  
2.39. Гімназія відокремлена від церкви (релігійних організацій), має світський характер. 
Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність гімназії. У гімназії забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань. 
Керівництву гімназії, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою. 
Керівництву гімназії, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати працівників закладів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями). 
Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).  
2.40. Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.  

3. Учасники освітнього процесу

3.1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є: 
- здобувачі освіти (учні та вихованці); 
- педагогічні працівники; 
- батьки здобувачів освіти; 
- фізичні особи, які провадять освітню діяльність;
 - інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється гімназією.  
3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього  процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами,  цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку гімназії.  
3.3. Здобувачі освіти мають право на: 
- навчання впродовж життя та академічну мобільність; 
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання; 
- якісні освітні послуги; 
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання; 
- відзначення успіхів у своїй діяльності; 
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо; 
- безпечні та нешкідливі умови навчання; 
- повагу людської гідності; 
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти; 
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою гімназії та послугами іі структурних підрозділів у порядку, встановленому гімназією відповідно до спеціальних законів; 
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності; 
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти; 
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення; 
- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо; 
- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг; 
- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.
3.4. Здобувачі освіти зобов'язані: 
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти; 
- бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна; 
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм; 
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля; 
- носити одяг установленої форми; 
- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності). 
Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти. 
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.  
3.5. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.  
3.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та Порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності.  
3.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в закладах загальної середньої освіти.  
3.8. До педагогічної діяльності у гімназії не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.  

3.9. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників гімназії, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.  
3.10. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором гімназії. 
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу  лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.  
3.11. Директор гімназії призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим  Статутом.  
3.12. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством. 
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність гімназії, здійснюється лише за їх згодою.  
3.13. Педагогічні працівники гімназії підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України.  
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.  
3.14.  Педагогічні працівники гімназії мають право на: 
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; 
- педагогічну ініціативу; 
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання; 
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів; 
- підвищення кваліфікації, перепідготовку; 
- проходити сертифікацію на добровільних засадах; 
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників; 
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності; 
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності; 
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності; 
- захист професійної честі та гідності; 
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти; 
- отримання пільгових довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України; 
- безпечні і нешкідливі умови праці; 
- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти; 
- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.  
- проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації; 
- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством; 
- порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.  
3.15.  Педагогічні працівники гімназії зобов'язані: 
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність; 
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання; 
- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я; 
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності; 
- дотримуватися педагогічної етики; 
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу; 
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; 
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України; 
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища; 
- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; 
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам; 
- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку гімназії, виконувати свої посадові обов’язки; 
- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах; 
- виконувати накази і розпорядження директора гімназії; 
- вести відповідну документацію; 
- сприяти зростанню іміджу гімназії; 
- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.  
3.16. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку гімназії, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.  

3.17. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку гімназії.  
3.18. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право: 
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти; 
- звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти; 
- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти; 
- брати участь у громадському самоврядуванні гімназії, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти; 
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у гімназії та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини; 
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану; 
- отримувати інформацію про діяльність гімназії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у гімназії та його освітньої діяльності.   
3.19. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані: 
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля; 
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання; 
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу; 
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя; 
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану; 
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; 
-формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України; 
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;  
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).  
3.20. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, гімназія  може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.  


4. Управління гімназією та громадське самоврядування 
закладу освіти

4.1. Керівництво гімназією здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Керівник гімназії здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність гімназії. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень. 
 4.2.  Керівник гімназії призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Керівник гімназії призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, затвердженим Дзвиняцькою сільською радою обєднаної територіальної громади. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.   

4.3. Керівник гімназії в межах наданих йому повноважень: 
- організовує діяльність гімназії; 
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності гімназії; 
- призначає на посаду та звільняє з посади заступника директора, педагогічних та інших працівників гімназії, визначає їх функціональні обов’язки; 
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм; 
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; 
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;  
- забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності; 
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування гімназії; 
- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників гімназії; 
- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником гімназії або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».  
4.4. Директор гімназії є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники гімназії беруть участь у засіданнях педагогічної ради.  
4.5. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.  
4.6.  Педагогічна рада гімназії: 
- планує роботу закладу; 
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) гімназії та оцінює результативність її (їх) виконання; 
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності; 
- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу; 
- приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні; 
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників та розприділяє виділені на це кошти; 
- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти; 
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу; 
- розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників гімназії та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків; 
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту гімназії та проведення громадської акредитації закладу; 
- розглядає інші питання, віднесені Законом України  «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та/або цим Статутом до її повноважень. Рішення педагогічної ради гімназії вводяться в дію наказом керівника закладу.  
4.7. У гімназії можуть створюватися та діяти органи самоврядування: 
- органи самоврядування працівників закладу освіти; 
- органи самоврядування здобувачів освіти; 
- органи батьківського самоврядування; 
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.  
4.8. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування гімназії є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік. 
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій: 
- працівників гімназії - зборами трудового колективу; 
- учнів закладу освіти ІІ ступеня - класними зборами; 
- батьків - класними батьківськими зборами. 
Кожна категорія обирає по 20 делегатів. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік. 
Загальні збори(конференція) гімназії:  
- заслуховують звіт керівника гімназії; 
- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності гімназії; 
-  затверджують основні    напрями    вдосконалення    освітнього   процесу,   розглядають   інші   найважливіші   напрями діяльності гімназії; 
- приймають  рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників  гімназії.  
4.9. У гімназії за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів створюється і діє піклувальна рада гімназії. 
Піклувальна рада гімназії сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами. 
Основними завданнями піклувальної ради є: 
- сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти; 
- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів  у гімназії; 
- зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази гімназії; 
- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників; 
- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та здобувачів освіти. 
Піклувальна рада гімназії: 
- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, вивчення іноземних мов та мов національних меншин; 
- спільно з адміністрацією розглядає план роботи навчального закладу та                здійснює контроль за його виконанням; 
- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту гімназії; 
- погоджує режим роботи гімназії; 
- сприяє формуванню мережі класів гімназії, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування; 
- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави; 
- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік; 
- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора з фінансово-господарської діяльності ; 
- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями; 
- виступає ініціатором проведення добродійних акцій; 
- вносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу; 
- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів здобувачами освіти; 
- бере участь, за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах; 
- сприяє педагогічному всеобучу  батьків; 
- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань; 
- розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями; 
- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів; 
- розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи гімназії; 
- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу; 
- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.  
4.10. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом. 
До складу піклувальної ради гімназії не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти. 
Члени піклувальної ради гімназії мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу. 
Піклувальна рада формується у складі 9-11 осіб з батьків здобувачів освіти та інших осіб, які залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти. 
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) закладу освіти шляхом голосування простою більшістю голосів. 
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. 
Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника закладу освіти. 
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа. 
Піклувальна рада діє на засадах: 
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів суспільства, держави; 
- дотримання вимог законодавства України; 
- самоврядування; 
- колегіальності ухвалення рішень; 
- добровільності і рівноправності членства; 
- гласності. 
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів. 
Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів. 
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, на сайті закладу, через спеціальні стенди тощо. 
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома закладу освіти, батьків, громадськості, їх виконання організовується членами піклувальної ради. 
Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. 
З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
Голова піклувальної ради: 
- скликає і координує роботу піклувальної ради; 
- готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради; 
- визначає функції заступника, секретаря та інших членів; 
- представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень. 
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.   
4.11. Піклувальна рада має право: 
- брати участь у визначенні стратегії розвитку гімназії та контролювати її виконання; 
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування; 
- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника; 
- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти; 
- вносити засновнику гімназії подання про заохочення або відкликання керівника гімназії з підстав, визначених законом; 
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами гімназії.    
5. Прозорість та інформаційна відкритість гімназії

5.1. Гімназія формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.  
5.2. Гімназія забезпечує на офіційному  веб-сайті закладу( у разі його відсутності- на веб- сайті свого засновника)  відкритий доступ до такої інформації та документів: 
- статут гімназії; 
- ліцензії на провадження освітньої діяльності; 
- сертифікати про акредитацію освітніх програм; 
- структура та органи управління закладом освіти; 
- кадровий склад гімназії згідно з ліцензійними умовами; 
- освітні програми, що реалізуються в гімназії, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою; 
- територія обслуговування, закріплена за гімназією; 
- фактична кількість осіб, які навчаються у гімназії; 
- мова (мови) освітнього процесу; 
- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення); 
- матеріально-технічне забезпечення гімназії (згідно з ліцензійними умовами); 
- результати моніторингу якості освіти; 
- річний звіт про діяльність гімназії; 
- правила прийому до гімназії; 
- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами; 
- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати; 
- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням гімназії або на вимогу законодавства.  
5.3. Гімназія оприлюднює на своєму веб-сайті ( у разі його відсутності-на веб- сайті свого засновника) кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.  

6. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська  діяльність гімназії
6.1. Матеріально-технічна база гімназії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.  
6.2. Майно гімназії перебуває у комунальній власності Дзвиняцької сільської ради об'єднаної територіальної громади і закріплено за ним на правах оперативного управління.   
6.3. Гімназія відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. Збитки, завдані гімназії внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.  
6.4. Об’єкти та майно гімназії не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням. 
6.5. Фінансування гімназії здійснюється відповідно до чинного законодавства.  
6.6. Фінансово-господарська діяльність гімназії проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.  
6.7. Джерелами фінансування гімназії є: 
-  кошти засновника;
- субвенції та дотації державного та/або місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
-  інші кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надійдуть до гімназії у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком, згідно п.133.4. ст.133 Податкового кодексу України. 
6.8. Гімназія за погодженням із засновником має право:
-  придбати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;
- отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;
- здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для провадження освітньої діяльності згідно із законодавством.
6.9. Статистична звітність про діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до законодавства.
6.10. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в гімназії визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших органів виконавчої влади, яким підпорядковуються заклади середньої освіти.
За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік може здійснюватися через централізовану бухгалтерію або самостійно. У разі самостійного ведення бухгалтерського обліку у гімназії утворюється бухгалтерська служба, яка діє відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Податкового кодексу України, Положення про бухгалтерську службу закладу освіти, затвердженого директором.  
6.11. Штатний розпис гімназії затверджується керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.  

7. Міжнародне співробітництво
7.1. Гімназія  має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.  

7.2. Гімназія та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.  

8. Контроль за діяльністю гімназії
8.1.Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю гімназії здійснюється   з   метою   реалізації  єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.  
8.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю гімназії здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».
Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит гімназії  відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
8.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю гімназії є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради гімназії у випадках передбачених чинним законодавством.   
8.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю гімназії здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».  
8.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах гімназії, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.  
8.6.Гімназія, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається такою, що успішно пройшла інституційний аудит у плановому порядку. 
8.7. Засновник гімназії або уповноважена ним особа (управління освіти):  
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів гімназії; 
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю гімназії;
-здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.   
9. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу) гімназії
9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) гімназії приймається Дзвиняцькою сільською радою у порядку, встановленому чинним законодавством.   
9.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) гімназії  її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

Голова Дзвиняцької сільської ради 
об’єднаної територіальної громади     ________________   М. Волочій